Με την ηλεκτροκίνηση να υιοθετείται ταχύτατα σε πολλές χώρες της Ε.Ε. και τα κράτη-μέλη να ανακοινώνουν απαγόρευση πώλησης θερμικών οχημάτων το 2030 ή το 2035, αλλά και το Euro 7 πρότυπο πρακτικά να “σκοτώνει” τους κινητήρες βενζίνης και diesel με πολύ αυστηρά όρια εκπομπών ρύπων, όλα δείχνουν πως το μέλλον είναι 100% ηλεκτρικό. Τίποτα δεν είναι βέβαιο, όμως, ειδικά αν έχει το λόγο η Γερμανία. Προς έκπληξη πολλών, λοιπόν, ο Γερμανός Υπουργός Μεταφορών, Volker Wissing, δείχνει να δίνει μια δεύτερη ευκαιρία στους κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Συγκεκριμένα, ο κ.Wissing δήλωσε πως “θέλουμε να επιτρέψουμε τους ΚΕΚ και μετά το 2035”. Αυτό ελέχθη σε συνάντησή με τους ομολόγους του, στο Παρίσι. Ωστόσο, αυτό θα γίνει υπό μια σημαντική προϋπόθεση. Την αποκλειστική χρήση συνθετικών καυσίμων από τα νέας γενιάς θερμικά μοντέλα.
Τα συνθετικά καύσιμα είναι συμβατά με αρκετούς από τους σύγχρονους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Ταυτόχρονα, δεν προέρχονται από παράγωγα του πετρελαίου και άρα δεν ρυπαίνουν όσο τα ορυκτά καύσιμα. Ο κ.Wissing συνέχισε λέγοντας πως “δεν μπορούμε να βασιστούμε μόνο στα ηλεκτρικά ή υδρογονοκίνητα οχήματα για το μέλλον” και πως “πρέπει να παραμείνουμε τεχνολογικά ουδέτεροι”. Επίσης είπε πως δεν υπάρχουν αρκετά EVs στην αγορά και πρέπει να αυξηθεί η διαθεσιμότητά τους.
Παρ’ότι η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, με αιχμή του δόρατος τον όμιλο VW, επενδύει πολλά δις στην ηλεκτροκίνηση, δεν δείχνει να θέλει να εξαρτηθεί αποκλειστικά από αυτήν. Μόλις εχθές η Audi ανακοίνωσε πως οι diesel V6 κινητήρες της μπορούν πλέον να λειτουργήσουν με συνθετικά καύσιμα. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα μείωση των εκπεμπόμενων ρύπων τους κατά 70-95%.
Στο ίδιο μήκος κύματος και οι δηλώσεις του Ιταλού υπουργού Οικολογικής Μετάβασης, Roberto Cingolani. “Τα αυτοκίνητα δεν μπορούν να είναι μόνο ηλεκτρικά” και “πρέπει να εστιάσουμε σε μια νέα γενιά σύγχρονων υβριδικών, έστω και με περιορισμένη απόδοση”, για την μείωση εκπομπών ρύπων.
Το παρόν άρθρο αποτελεί αναδημοσίευση και μπορείτε να διαβάσετε το αρχικό εδώ