Παράγοντες επιλογής αυτοκινήτου: Οικονομία και Οικολογική Συνείδηση
Η αύξηση στις τιμές των καυσίμων στην Ελλάδα τους τελευταίους μήνες έστρεψε περισσότερους Έλληνες στην αγορά καινούριου αυτοκινήτου υγραερίου (LPG), καθώς τον τελευταίο μήνα του περασμένου έτους παρατηρήθηκε έκρηξη πωλήσεων σε αυτή την κατηγορία.
Τον Δεκέμβριο του 2020 μόλις το 0,3% των πωλήσεων σε νέα αυτοκίνητα αφορούσε αυτοκίνητα με υγραέριο, ενώ τον Δεκέμβριο του 2021 το μερίδιο αγοράς εκτινάχθηκε στο 5%! Είναι φανερό ότι οι Έλληνες αναζητούν εναλλακτικές φθηνές λύσεις καυσίμου, αλλά και τρόπους για να κινηθούν περισσότερο οικολογικά εντός και εκτός πόλεων.
Μεγάλη αύξηση σημείωσαν και οι πωλήσεις των ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών αυτοκινήτων. Αντίθετα, τα καινούρια πετρελαιοκίνητα οχήματα παρουσίασαν πολύ μεγάλη πτώση στις πωλήσεις. Μέσα σε έναν χρόνο από το 34,6% μειώθηκαν στο 12,9% των πωλήσεων, επιβεβαιώνοντας την πεποίθηση ότι θα παραμείνουν σε χρήση αποκλειστικά από άτομα που κάνουν πολλά χιλιόμετρα εκτός πόλης ή από εταιρείες.
Αύξηση και στα οχήματα Φυσικού Αερίου (CNG)
Θετική ήταν η αποτίμηση και για τα αυτοκίνητα φυσικού αερίου, που το τελευταίο χρονικό διάστημα γνωρίζουν άνοδο. Σε αυτό συνετέλεσε και η κατασκευή πολλών πρατηρίων σε όλη την Ελλάδα, δίνοντας την ευκαιρία στους Έλληνες να δοκιμάσουν το συγκεκριμένο καύσιμο που εκτός από οικονομικό είναι και οικολογικό. Δεν θα πρέπει να παραγνωρίσουμε και την μεγάλη αύξηση των πωλήσεων των υβριδικών αυτοκινήτων, καθώς μέσα σε ένα έτος σημείωσαν αύξηση 10,2 μονάδων (από το 16,5% πήγαν στο 26,7%).
Τα SUV είναι ο κυρίαρχος της αγοράς
Σχεδόν ένα στα δύο αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν ανήκουν στην B κατηγορία, δείχνοντας ότι οι περισσότεροι Έλληνες οδηγοί επιλέγουν ένα αυτοκίνητο για όλες τις χρήσεις, διότι δεν μπορούν να αντέξουν οικονομικά να έχουν στην κατοχή τους περισσότερα αυτοκίνητα. Έτσι, επιλέγοντας την κατηγορία Β, προσπαθούν να συνδυάσουν σβέλτη και άνετη μετακίνηση εντός πόλης, με δυνατότητες εκτός δρόμου και μεγάλους χώρους για τις εξορμήσεις τους. Αναπόφευκτα, την πρωτοκαθεδρία έχουν τα SUV, τα οποία προσφέρουν ελευθερία κινήσεων, καλύτερη οδηγική αίσθηση και νέα σχεδιαστική φιλοσοφία που συνήθως εμπνέει δυναμισμό και παραπέμπει σε πιο μοντέρνο τρόπο ζωής.
Πτώση σημειώνουν τα αυτοκίνητα της C κατηγορίας, χωρίς ωστόσο να επηρεαστούν τα SUV που σημείωσαν οριακή αύξηση. Ταυτόχρονα, παρατηρείται σαφέστατη στροφή στα μικρά αυτοκίνητα που έχουν μειωμένη κατανάλωση καυσίμου και προσφέρουν ευελιξία στις πόλεις.