Στο Car Group Kalogritsas έχουμε ήδη πραγματοποιήσει περισσότερες από 25 μετατροπές σε αυτοκίνητα με Φυσικό Αέριο που χρησιμοποιούνται για εκμάθηση οδήγησης από Σχολές Οδηγών. Αυτό μας προξένησε το ενδιαφέρον να διερευνήσουμε την κατάσταση στην Ευρωπαϊκή αγορά για αντίστοιχα παραδείγματα.
Στην Ελληνική αγορά η ΔΕΠΑ “χρηματοδοτεί” την μετατροπή των επαγγελματικών αυτοκινήτων σε αεριοκίνητα CNG με το ποσό των €800 (χωρίς ΦΠΑ), ένα πολύ ισχυρό κίνητρο σε συνδυασμό με την οικονομία σε καύσιμο που φτάνει και το 65%.
Σημείωση: Το «φυσικό αέριο» (CNG) διαφέρει από το «υγραέριο» (LPG). Για να δείτε τις διαφορές μεταξύ τους, επισκεφτείτε αυτή τη σελίδα.
Στην Ευρωπαϊκή Ένωση, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, το 2016 κυκλοφορούσαν 1.315.787 NGVs (Natural Gas Vehicles). Ανεπίσημες πηγές έφερναν το στόλο να υπερβαίνει τα 1,5 εκατομμύρια οχήματα μέσα στο 2017. Την ίδια στιγμή στους Ελληνικούς δρόμους κυκλοφορούσαν 2.210 οχήματα. Πρωτοπόρος η Ιταλία με πάνω από 1.000.000 οχήματα με αεριοκίνηση!
Τρεις λόγοι συνέβαλαν στην διάδοση του φυσικού αερίου ως καύσιμο:
- Η δύσκολη οικονομική συγκυρία,
- Η σταδιακά αυξανόμενη ευαισθητοποίηση των καταναλωτών για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις της χρήσης αυτοκινήτων, και
- όλο και περισσότερα κιτ μετατροπών συμβατικών οχημάτων σε οχήματα διπλού καυσίμου διατίθενται στην αγορά, οπότε κάθε όχημα μπορεί εύκολα και οικονομικά να μετατραπεί σε όχημα που καταναλώνει φυσικό αέριο, με την απόσβεση της εν λόγω επένδυσης, να υπολογίζεται -σε μερικές περιπτώσεις (με βάση τα χιλιόμετρα που διανύει ένα όχημα)- ακόμα και σε διάστημα μικρότερο του ενός έτους.
Οι κινητήρες φυσικού αερίου παράγουν 25% λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα από τη βενζίνη. Όπως γνωρίζετε, το διοξείδιο του άνθρακα αποτελεί ένα από τα αέρια του θερμοκηπίου που -μαζί με άλλα αέρια- ευθύνονται και για την υπερθέρμανση του πλανήτη.
Επίσης, μειωμένες είναι επίσης οι εκπομπές μονοξειδίου του άνθρακα, οξειδίων του αζώτου και υδρογονανθράκων. Επιπλέον, το φυσικό αέριο δεν περιέχει θείο, σωματίδια, μόλυβδο ή βαριά ίχνη μετάλλων. Για αυτό το λόγο άλλωστε, η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει θέσει ως στόχο το 10% των αυτοκινήτων που κινούνται στους δρόμους των κρατών-μελών της να χρησιμοποιούν φυσικό αέριο μέχρι το 2020.
Στην Μαδρίτη, διαπιστώσαμε ότι υπάρχει μία Σχολή Οδήγησης που διαθέτει ένα στόλο οχημάτων με φυσικό αέριο. Με την «υγραεριοκίνηση» αναφέρει ότι εξοικονομεί € 800 ανά αυτοκίνητο κάθε χρόνο. Αυτό σημαίνει ότι, λόγω της διαφοράς στην τιμή του φυσικού αερίου, στην Ελληνική αγορά αυτό θα επέφερε κέρδος άνω των €1.000.
Στην Ισπανία προωθούν ιδιαίτερα την οδήγηση αυτοκινήτων που τροφοδοτούνται με φυσικό αέριο στις Σχολές Οδηγών διότι οι εκπομπές διοξειδίου του αζώτου από το CNG κατά 85%. Την καμπάνια υποστηρίζει και η τοπική αυτοκινητοβιομηχανία (SEAT) που διαθέτει ανάλογα οχήματα.
Όπως και στην Αθήνα, στην Μαδρίτη τα αυτοκίνητα με αεριοκίνηση θεωρούνται «οικολογικά και βιώσιμα», οπότε δεν υπόκεινται σε περιορισμούς κυκλοφορίας που εφαρμόζονται από μεγάλες πόλεις, όπως είναι ο «δακτύλιος».
Όπως αναφέρει η συγκεκριμένη Σχολή Οδηγών, «κανένας μαθητής οδήγησης δεν αρνήθηκε ποτέ τα αυτοκίνητα με φυσικό αέριο (CNG)». Το αντίθετο, μάλιστα! Ενδιαφέρονται πολύ, κοιτάζουν τις φθηνές τιμές των καυσίμων και λυπούνται που δεν υπάρχει αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων με αεριοκίνηση CNG σε προσιτές τιμές. Ευτυχώς, πάντα υπάρχει η δυνατότητα μετατροπής άλλων αυτοκινήτων σε «αεριοκίνητα».
Σύμφωνα με τους υπεύθυνους της Σχολής Οδηγών, χρησιμοποιώντας αυτοκίνητα με φυσικό αέριο, κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας, προωθείται στους μαθητές ένα φιλικό προς το περιβάλλον στυλ οικολογικής οδήγησης. Έτσι, τους κανόνες οικολογικής οδήγησης που πρέπει να διδάσκει και να προωθεί μία Σχολή Οδηγών, τις υποστηρίζει στην πράξη.
Το 2000 θεσπίστηκε το πρόγραμμα TUT στο Βερολίνου με κίνητρα μεταξύ €2.500 € και €4.500 για κάθε νέο αυτοκίνητο με αεριοκίνηση CNG. Σύμφωνα με σχετικό άρθο, οι Σχολές Οδηγών ανανεώνουν τα αυτοκίνητά τους -κατά μέσο όρο- κάθε δύο χρόνια, συμβάλλοντας με τον τρόπο αυτό στη δημιουργία αγοράς μεταχειρισμένων αυτοκινήτων CNG (σημαντικό για την Γερμανική οικονομία). Η εμπειρία έδειξε ότι τα αυτοκίνητα με φυσικό αέριο των Σχολών πωλούνται κυρίως στους μαθητές ή στους γονείς τους.
Αντίστοιχη εμπειρία υπάρχει και το Dubai από το 2015. Διαβάστε εδώ.